Adverteren op Facebook, Instagram of LinkedIn
Met social media advertenties ga je een paar stappen verder dan een post op je bedrijfspagina. Adverteren op social media is een goede manier om potentiële klanten te bereiken. Anders dan met SEA bereik je met social media advertenties namelijk rechtstreeks je doelgroep. Zet social media kanalen in voor de groei, uitbouw of branding van je bedrijf.
De voordelen van Social Media adverteren
Extra aandacht
Het adverteren op social media biedt veel voordelen en gaat vaak goed samen met gerichte SEA-campagnes. Daarnaast kunnen social media gebruikt worden om bezoekers van je website of webshop te benaderen via remarketing. Hierbij worden bezoekers van je website verleid om een product te kopen of dienst af te nemen waarin ze eerder interesse hebben getoond.
Gericht op mobiel
Mobiele telefoons hebben tegenwoordig een groot aandeel ten opzichte van tablets en desktop computers. Vooral sociale media worden veel bezocht op mobiele apparaten. Adverteren op social media zorgt ervoor dat je ook deze mobiele doelgroep beter bereikt.
Starten met adverteren, hoe werkt het?
De juiste strategie
Het begint met het bepalen van je doelgroep en het in kaart brengen van je online en offline marketing. Welk social media kanaal sluit hierbij aan? Daarnaast bepaal je doelen zoals hogere conversies, meer fans of grotere naamsbekendheid. Na het bepalen van de juiste strategie worden campagnes opgezet voor een of meerdere social media kanalen. Deze campagnes worden vervolgens continu geoptimaliseerd.
Succesvolle campagnes
Doordat er veel gegevens bekend zijn over de gebruikers van social media kanalen, is het mogelijk gericht te adverteren. Dit kan op basis van woonplaats, leeftijd of geslacht, maar ook op functie, interesse of opleiding. Door elke campagne specifiek in te richten, benader je jouw doelgroep op het juiste moment met de juiste relevante boodschap. En dat is precies wat jouw potentiële klanten willen!
Wist je dat?
Social media kanalen
Met het adverteren op Facebook heb je een groot bereik. Bijna 11 miljoen mensen gebruiken Facebook in Nederland. Je kunt Facebook inzetten om berichten te promoten, je merk meer bekendheid te geven of advertenties van producten of diensten te tonen aan de juiste doelgroep. Daarnaast is Facebook een uitstekend medium voor remarketingcampagnes.
YouTube
Met een bereik van zo’n 4 miljoen Nederlanders is YouTube een belangrijk kanaal, vooral voor bedrijven met een jongere doelgroep. Naast het plaatsen van video’s is het mogelijk op diverse plekken advertenties te tonen. Door de koppeling met Google Ads (YouTube is immers een Google product) is het mogelijk bezoekers van je website te remarketen op YouTube.
Het grootste professionele sociale netwerk van Nederland, LinkedIn, heeft ongeveer 6 miljoen Nederlandse gebruikers. LinkedIn is met name geschikt voor business to business marketing. Door de uitgebreide profielen op LinkedIn is het mogelijk de juiste mensen te vinden voor jouw product, dienst of vacature.
Je concurrenten voorblijven?
Wil je advies over de beste social media aanpak? Neem contact op, zodat we samen kunnen kijken welke aanpak het beste bij jouw bedrijf past.
vanaf
€
180,-
per maand
- Specifieke doelgroepen
- Zichtbaarheid vergroten
- Branding
- Remarketing
- Social Media dashboard
- Cross device targeting