Digital analytics

Neem betere beslissingen

Digital analytics wordt binnen digital marketing vaak onderschat. Data uit analytics zijn van grote waarde voor je online marketingstrategie en optimalisatieproces. Deze gegevens staan aan de basis van het nemen van de juiste beslissingen en het bepalen van je strategie. Digital analytics verdient dus zeker focus!

Meer inzicht in je website

Meer leads, aanvragen en offertes

Op welke apparaten wordt mijn website bezocht? Waar haken bezoekers af en hoe vaak vullen ze een formulier in? Het beantwoorden van deze vragen start met meten. Om goed te kunnen meten, is het belangrijk dat bezoekersdata betrouwbaar zijn. Een goede implementatie van Google Analytics helpt hierbij. De data worden geanalyseerd en zorgen vervolgens voor waardevolle inzichten waarop je kunt bijsturen en optimaliseren. Meten / digital analytics is de basis van online succes!

 

Meten met een doel

Elk onderdeel van je website is te meten en analyseren, zodat je inzichten vergaart die voor jouw business interessant en waardevol zijn. Zo is het mogelijk de hele journey van jouw klanten in kaart te brengen en te begrijpen waarom bezoekers afhaken op een belangrijke landingspagina. Met de inzichten uit de data neem je betere beslissingen, wat uiteindelijk zorgt voor een betere conversie.

Google-Analytics-Enhanced-Ecommerce

Meer inzicht in je webshop

Meer sales en terugkerende klanten

Ook het optimaliseren van je webshop begint met digital analytics. Door data te segmenteren en combineren, is het mogelijk het proces van verschillende customer journeys en tussen meerdere marketingkanalen te volgen. Deze inzichten helpen je, naast het optimaliseren van je webshop, met het verbeteren van je gehele marketingstrategie. Ook conversie-attributie wordt een stuk inzichtelijker, wat eindelijk leidt tot meer conversie en tevreden klanten!

 

Enhanced ecommerce tracking

In Google Analytics is het met Enhanced Ecommerce mogelijk je product- en categorieperformance nauwkeurig en uitgebreid te meten. Zo meet je onder andere het aantal klikken, weergaven en toevoegingen aan de winkelmand, zodat je precies kunt volgen welke producten bijvoorbeeld populair zijn, maar niet gekocht worden. Deze inzichten helpen je bij het goed positioneren en verbeteren van producten en categorieën.

Wist je dat?

Veel organisaties nemen nog steeds beslissingen op onderbuikgevoel.

Digital analytics diensten

Websiteanalyse

Van een eenmalige analyse tot maandelijkse inzichten. Met een website- of webshopanalyse leg je de basis voor online succes en maak je korte metten met beslissingen op onderbuikgevoel.

Google Analytics inrichten

Het verzamelen van data start bij Google Analytics. De juiste inrichting (tracking, filters, rapporten, segmenten en koppelingen) is nodig voor goede analyses en dashboards.

Google Tag Manager

Met Google Tag Manager implementeer je marketing scripts, pixels en Google Analytics events om je website beter door te meten.

Dashboarding

Bekijk je data in een dynamisch dashboard. Op maat gemaakte dashboards geven je een visueel inzicht in de gegevens. Deze informatie gebruik je vervolgens om verbeteringen aan te brengen.

Google-Analytics-logo
google-tag-manager-logo
Google-Sheets-logo

Je concurrenten voorblijven?

Wil je advies over de beste analytics-aanpak? Neem contact op, zodat we samen kunnen kijken welke aanpak het best bij jou en je bedrijf past.

Persoonlijk advies

Altijd open en eerlijke communicatie & een stapsgewijze aanpak. Van een sparringpartner die jouw bedrijfsdoelen vertaalt naar online acties.

Meten is weten

Een heldere strategie, afgestemd op jouw bedrijf. Ga voor datagedreven groei en ontwikkeling & duidelijkheid over werkzaamheden.
vanaf
360,-
eenmalig
  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Enhanced Ecommerce
  • Bezoekersgedrag meten
  • Marketinganalyse
  • Ad-hoc analyses

wil je niets missen?

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen