Dashboarding

Dashboarding geeft overzichtelijke data

Het nemen van bedrijfsbeslissingen op basis van data vraagt om heldere en overzichtelijke dashboards. Dashboards gericht op bezoekersgedrag, SEO-prestaties of de prestaties van je betaalde marketingkanalen. Boomerank helpt je met dashboarding, compleet op maat gemaakt.

De voordelen van een dashboard

Relevante informatie in een oogopslag

Met visueel sterke dashboards heb je de juiste data in één oogopslag in beeld. Dit bespaart tijd en geeft je direct de juiste inzichten waarop je kunt sturen. Doordat je dashboard goed te interpreteren is, wordt het voor medewerkers gemakkelijker om gegevens te analyseren en conclusies te trekken. Zo raken ze beter op de hoogte en meer betrokken. Dashboarding for the win!

 

Koppel verschillende databronnen in 1 dashboard

Door diverse databronnen te koppelen, krijg je een 360-graden-inzicht in je online prestaties. Zo kun je gesegmenteerde data uit Google Analytics of Google Ads visueel weergeven en koppel je kanalen zoals Facebook en LinkedIn voor een social media dashboard. Door verschillende databronnen op één plek weer te geven, bespaar je ook nog eens tijd.

Geckoboard-dashboard

Inzichten op elk niveau

Realtime data dashboarding

De meeste databronnen zijn dynamisch te koppelen met een dashboard. Dit betekent dat data realtime beschikbaar zijn, waarbij je zelf aan de slag kunt met filters en het bekijken van een bepaalde periode. Het voordeel hiervan is dat het dashboard nooit aangepast hoeft te worden. De gegevens komen namelijk realtime binnen en worden automatisch aangevuld.

 

Actief bijsturen

Dashboards worden logisch ingericht, waarbij de meest belangrijke KPI’s en informatie altijd direct zichtbaar zijn. Relevantie is hierbij de sleutel tot een goed dashboard, daarom wordt precies gekeken welke data voor welk doel het meest geschikt zijn. Dankzij een heldere opbouw is het lezen van het dashboard eenvoudig en kun je je marketingkanalen, webshop of SEO-prestaties actief bijsturen en monitoren.

Dashboarding werkwijze

In kaart brengen van doelen

Dashboarding begint bij het in kaart brengen van de bedrijfsdoelen. De belangrijkste KPI’s om doelen te behalen, krijgen de meeste aandacht in het dashboard. Daarna wordt gekeken welke andere metrics en factoren belangrijk zijn om inzichten uit het dashboard te halen.

Checken van datakwaliteit

Om te kunnen sturen op de juiste data is het belangrijk dat de datakwaliteit zo optimaal mogelijk is. Beslissingen nemen op basis van foutieve informatie is natuurlijk funest! Afhankelijk van de databron doen we een check op de data, waarna we eventuele fouten of ontbrekende gegevens corrigeren.

Ontwikkelen van dashboards

Met de juiste doelen, KPI’s en bedrijfswensen ontwikkelen we een dashboard. Dit dashboard passen we aan aan de huisstijl van jouw bedrijf en kan gebruikt worden door iedereen die toegang heeft. Een dashboard kan uit verschillende slides bestaan, elk volledig naar wens ingericht.

Google-Data-Studio-logo
Funnel.io-logo
Klipfolio-logo
Geckoboard-logo

Je concurrenten voorblijven?

Wil je advies over de beste aanpak voor dashboarding? Neem contact op, zodat we samen kunnen kijken welke aanpak het best bij jou en je bedrijf past.

Persoonlijk advies

Altijd open en eerlijke communicatie & een stapsgewijze aanpak. Van een sparringpartner die jouw bedrijfsdoelen vertaalt naar online acties.

Meten is weten

Een heldere strategie, afgestemd op jouw bedrijf. Ga voor datagedreven groei en ontwikkeling & duidelijkheid over werkzaamheden.

wil je niets missen?

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen